فیلم زلزله 47 کاخکEarthquake kakhk

زمان 3.5دقیقه               فرمت FLV

حجم فایل28مگابایت

برای دانلود فیلم ازمرورگر mozilla استفاده کنید

      اینجا کلیک کنید

اگر دانلود مشکل داشت

ازلینک دوم اینجا کلیک کنید

برای دانلود نسخه موبایلی با حجم 8 مگابایت

    اینجا کلیک کنید  

  اگر دانلود مشکل داشت

ازلینک دوم اینجا کلیک کنید 

 

 برای دیدن آنلاین فیلم  

  اینجا کلیک کنید

 

 کانال تلگرامی کاخک  @kakhki1

 

آی دی  تلگرام   @bkakhk

  

نرم افزار کنترل از راه دور  

به مناسبت شب یلدا

تاریخچه شب یلدا

شرق شناسان و مورخان متفق القولند که ایرانیان نزدیک به ? هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز و آذر ماه را که درازترین و تاریک ترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می مانند، در کنار یکدیگر خود را سرگرم می کنند تا اندوه غیبت خورشید و تاریکی و سردی روحیه آنان را تضعیف نکند و با به روشنی گراییدن آسمان (حصول اطمینان از بازگشت خورشید در پی یک شب طولانی و سیاه که تولد تازه آن عنوان شده است) به رختخواب روند و لختی بیاسایند.

مراسم شب یلدا (شب چله) از طریق ایران به قلمرو رومیان راه یافت و جشن «ساتورن» خوانده می شد. جشن ساتورن پس از مسیحی شدن رومی ها هم اعتبار خود را از دست نداد و ادامه یافت که در همان نخستین سده آزاد شدن پیروی از مسیحیت در میان رومیان، با تصویب رئیس وقت کلیسا، کریسمس (مراسم میلاد مسیح) را ?? دسامبر قرار دادند که چهار روز و در سال های کبیسه سه روز بیشتر از یلدا (شب ?? دسامبر) فاصله ندارد و مفهوم هر دو واژه هم یکی است. از آن پس این دو میلاد تقریباً باهم برگزار می شده اند.

آراستن سرو و کاج در کریسمس هم از ایران باستان اقتباس شده است، زیرا ایرانیان به این دو درخت مخصوصاً سرو به چشم مظهر مقاومت در برابر تاریکی و سرما می نگریستند و در خور روز؛ در برابر سرو می ایستادند و عهد می کردند که تا سال بعد یک نهال سرو دیگر کشت کنند.

پیشتر، ایرانیان (مردم سراسر ایران زمین) روز پس از شب یلدا (یکم دی ماه) را خور روز و دی گان؛ می خواندند و به استراحت می پرداختند و تعطیل عمومی بود. در این روز عمدتاً به این لحاظ از کار دست می کشیدند که نمی خواستند احیاناً مرتکب بدی کردن شوند که میترائیسم ارتکاب هر کار بد کوچک را در روز تولد خورشید گناهی بسیار بزرگ می شمرد. هرمان هیرت، زبان شناس بزرگ آلمان که گرامر تطبیقی زبان های آریایی را نوشته است که پارسی از جمله این زبان ها است نظر داده که دی- به معنای روز- به این دلیل بر این ماه ایرانی گذارده شده که ماه تولد دوباره خورشید است. باید دانست که انگلیسی یک زبان گرمانیک (خانواده زبانهای آلمانی) و از خانواده بزرگ تر زبان های آریایی (آرین) است. هرمان هیرت در آستانه دی گان به دنیا آمده بود و به زادروز خود که مصادف با تولد دوباره خورشید بود، مباهات بسیار می کرد.

فردوسی به استناد منابع خود، یلدا و خور روز، را به هوشنگ از شاهان پیشدادی ایران (کیانیان که از سیستان پارس برخاسته بودند) نسبت داده و در این زمینه از جمله گفته است:

که ما را ز دین بهی ننگ نیست

به گیتی، به از دین هوشنگ نیست

همه راه داد است و آیین مهر

نظر کردن اندر شمار سپهر

آداب شب یلدا در طول زمان تغییر نکرده و ایرانیان در این شب، باقیمانده میوه هایی را که انبار کرده اند و خشکبار و تنقلات می خورند و دور هم گرد هیزم افروخته و بخاری روشن می نشینند تا سپیده دم بشارت شکست تاریکی و ظلمت و آمدن روشنایی و گرمی (در ایران باستان، از میان نرفتن و زنده بودن خورشید که بدون آن حیات نخواهد بود) را بدهد، زیرا که به زعم آنان در این شب، تاریکی و سیاهی در اوج خود است.
واژه یلدا، از دوران ساسانیان که متمایل به به کارگیری خط (الفبای از راست به چپ) سریانی شده بودند به کار رفته است. یلدا- همان میلاد به معنای زایش- زاد روز یا تولد است که از آن زبان سامی وارد پارسی شده است. باید دانست که هنوز در بسیاری از نقاط ایران مخصوصاً در جنوب و جنوب خاوری برای نامیدن بلندترین شب سال، به جای شب یلدا از واژه مرکب شب چله (?? روز مانده به جشن سده، شب سیاه و سرد) استفاده می شود?

خور روز (دی گان)- یکم دی ماه- در ایران باستان در عین حال روز برابری انسان ها بود. در این روز همگان از جمله شاه لباس ساده می پوشیدند تا یکسان به نظر آیند و کسی حق دستور دادن به دیگری را نداشت و کارها داوطلبانه انجام می گرفت، نه تحت امر. در این روز جنگ کردن و خونریزی، حتی کشتن گوسفند و مرغ هم ممنوع بود. این موضوع را نیروهای متخاصم ایرانیان می دانستند و در جبهه ها رعایت می کردند و خونریزی موقتاً قطع می شد و بسیار دیده شده که همین قطع موقت جنگ، به صلح طولانی و صفا انجامیده بود.


بسیج چیست و بسیجی کیست؟

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد و بسیجی شاخ برگ درختیست که با ایثار و فداکاری تمام مجاهدان از صدر اسلام تاکنون پیوسته مراقبت شده تا بوی دل انگیز آن بهار صلح و امنیت را برای میهن اسلامی مان به ارمغان بیاورد و بسیجی بر بالای آن حدیث عشق را سروده است .

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند و بسیجی دانش آموخته مکتبی است که فارغ التحصیلان آن در جنت رضوان سکنی گزیده و ثمره رشادتهای خود را در لقاء پروردگار خویش یافته اند .

بقیه در ادامه مطلب

ادامه نوشته

لحظه تسخیر سفارت انگلیس


عزاداری چرا و چگونه؟

شاید هیچ عمل مستحبی به اندازه اقامه عزا بر حضرت سیدالشهدا (علیه‎السلام) مورد تأکید پیشوایان دینی ما نبوده است. تأکید و تشویقی که نسبت به بزرگ‎داشت قیام عاشورا و یادآوری حوادث کربلا صورت گرفته است، هم از نظر کمیت و شمار توصیه‎‎ها و هم از نظر کیفیت و مفاد وعده‎ها، شگفت‎انگیز است. گذشته از سیره عملی پیامبر و امامان معصوم، در ذکر مصائب امام حسین (علیه‎السلام) و گذشته از آن‎که حتی انبیای پیشین نیز ذاکر و عزادار این حادثه بی‎نظیر تاریخی بوده‎اند، احادیث و روایات پرشماری در این‎باره به دست ما رسیده است که بی‎تردید از مرز تواتر فراتر رفته و در مجموع شکی در اصالت سند و صحت اسناد آن‎ها باقی نمانده و نمی‎ماند.
از نظر دلالت و محتوای این‎روایات نیز کمتر توصیه‎ای را می‎توان یافت که تا این اندازه مورد تحسین و مستوجب پاداش تلقی شده باشد. برای نمونه به احادیث متعدد و معتبری باید اشاره کرد که تعیین پاداش ریزش اشک به یاد امام حسین (علیه‎السلام) را تنها بر خدا می‎داند و البته تأکید می‎کند که خداوند به کمتر از بهشت راضی نخواهد شد. همچنین روایاتی که می‎گوید هرکس شعری درباره حسین (علیه‎السلام) بسراید و گریه کند، بهشت بر او واجب می‎شود؛ همان‎گونه که اگر شعری بگوید و بگریاند یا تباکی کند، بهشت جایگاه وی خواهد بود.
حتی در روایتی از امام صادق (علیه‎السلام) نقل شده است که «برای هر کاری (اندازه‎ای از) پاداش است مگر اشک ریختن بر ما» که پاداش آن اندازه ندارد و همان حضرت فرمود: «در روز قیامت زیارت‎کنندگان حسین (علیه‎السلام) برتری خاصی بر دیگران دارند و آن این است که 40 سال قبل از همه مردم و در حالی‎که آنان هنوز گرفتار حساب هستند، به بهشت وارد می‎شوند.»

فلسفه عزاداری و حکمت و لزوم آن


اینک جای پرسش است که این همه تأکید و آن همه وعده پاداش به چه دلیل است؟ چگونه می‎توان گریه (بکاء) یا حتی گریه‎نمایی (تباکی) بر امام حسین (علیه‎السلام) را موجب دخول قطعی در بهشت دانست و حال آن‎که افزون بر احادیث فراوان، حتی آیاتی از قرآن کریم نیز به صراحت دلالت بر آن دارند که ورود به بهشت پیچیده در سختی‎‎ها و دشواری‎‎ها است. قرآن با شگفتی از مدعیان می‎پرسد:
«آیا پنداشته‎اید که داخل بهشت می‎شوید، در حالی‎که هنوز سرگذشت آن‎ها که پیش از شما بودند به‎سراغ شما نیامده است؟ به آن‎ها سختی و زیان رسید و به تزلزل افتادند تا آن‎جا که پیامبر و مؤمنان همراهش گفتند: یاری خدا کی می‎رسد؟» از نظر قرآن «بهشت منزلگاه کسانی است که (همواره) از جایگاه خدای خویش بیمناکند و خود را از هوس‎‎های نفس باز می‎دارند»
چگونه می‎توان پذیرفت که کسانی با یک عمر جهاد و ایثار تضمین برای ورود در بهشت نداشته باشند،

ادامه نوشته

تاریخچه تشكیل بسیج

بسيج يك حركت اجتماعي است كه در هر جامعه اي با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشكال مختلفي در اثر شرايط خاص بوجود مي آيد . حتي در دوران صدر اسلام نيز به هنگام حمله كفار و منافقين عليه مسلمانان زماني كه فرمان تشكيل نيروي مبارز عليه آنها داده مي شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم مي آمدند تا توان خود را از نظر نيروي انساني و تجهيزات نظامي براي مقابله با دشمنان اسلام بسيج كنند .
امام خميني (ره) در اين رابطه چنين مي فرمايند :
« قضيه بسيج ، همان مساله اي است كه در صدر اسلام بوده است اين مساله جديد نيست ، در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است ، بايد هر جواني يك نيرو باشد براي دفاع از اسلام و همه مردم و هر كسي در هر شغلي كه هست مهيا باشد براي جلوگيري از كفر و هجوم بيگانگان » .
( پرتو خورشيد ، مركز مطالعات )
در طول تاريخ اسلام و ايران همواره دشمنان سعي كرده اند به اشكال مختلف از پيشرفت و ترقي مسلمانان جلوگيري كنند .
انقلاب اسلامي ايران كه الهام گرفته از اسلام ناب محمدي (ص) بوده از نخستين روزهاي پيروزي با توطئه هاي گسترده و سازمان يافته دشمنان اسلام روبرو گرديد . عظمت اهداف انقلاب و گستردگي توطئه هاي دشمنان ، ايجاب مي كرد كه براي حفظ و سيانت از انقلاب اسلامي و ارزشها و اهداف آن در برابر شبيخون ابرقدرتها دفاع كند بنابراين بعد از پيروزي انقلاب اسلامي را درون اقشار ميليوني به طور خودجوش ، حركتي در جهت حفظ و حراست دست آوردهاي انقلاب و پيروزي بزرگي كه نصيب امت اسلامي شده بود ، بوجود آمد . و بنابراين بسيج در دو مرحله شكل گرفت .


تشكيل بسيج پس از پيروزي انقلاب اسلامي

در اين رابطه پيدايش بسيج در دو مرحله قابل توجه است :
1- بعد از پيروزي انقلاب اسلامي شاهد حركتي فرهنگي بوديم كه به واقع درجهت حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي مان به شمار مي آيد و در اين مسير شاهد تشكيل ارگانها و هسته هاي انقلابي نظير سپاه ، كميته هاي انقلاب و غيره بوديم كه نقش مردم در اين حركت و تلاش چشمگير و موثر بود به نظر مي رسد بعد از رشد اين نهادها مردم به اين فكر مي افتند
كه بايستي جهت كسب آمادگي در مقابله با دشمنان انقلاب آموزشهاي رزم نظامي را ببينند و طبيعتا حركتي به نام بسيج در پايگاه ها و مساجد بوجود مي آيد كه آموزشهايي هم داده مي شود..
2- مرحله دوم مصادف است با تصرف جاسوسخانه آمريكا كه با اشغال اين لانه فساد توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام شيطان بزرگ براي نجات خود از وضعيت موجود به توطئه هايي عليه جمهوري اسلامي دست زد ، از جمله حمله نظامي به طبس ، غافل از اينكه شن ها مامور الهي شده و اين توطئه را خنثي كردند يا مثلا حصر اقتصادي كه اين توطئه هم خود عاملي شد براي حركت هرچه بيشتر مردم در جهت خودكفايي جمهوري اسلامي ايران ، ترور شخصيت هاي اسلامي ، كودتا و حركتهاي مذبوحانه گروهكهاي چپ و راست ، « الحمد الله الذي حعل اعداءنا من الحمقا » ؛ خدا را شكر كه دشمنان ما را از احمق ها قرار داد و از حماقت آنها همين بس كه سنت « لا يتغير الهي اينست كه صالحان و شايستگان وارثين اصلي زمين هستند ولي آنها غافلانه هر لحظه در پي تدارك حيله جديدي بوده و هستند و امام هميشه در جهادمان با ديد وسيع و پيامبرگونه شان بخوبي دريافته بودند كه شيطان بزرگ بيكار نمي نشيند لذا در 5 آذرماه 1358 تشكيل ارتش 20 ميليوني را صادر فرمودند . در اين فرمان حركتهايي را كه به نام بسيج در جامعه مطرح بود تسريع نموده و انسجام بخشيدند و از آن تاريخ بود كه مسوولين به اين فكر افتادند كه سازماني به نيروهاي موجود در جامعه بدهند و در پي فرمان امام امت ، زن و مرد ، پير و جوان از نوجوان 12 ساله تا پير 70 ساله عاشقانه فرمان رهبرشان را لبيك گفتند

ادامه نوشته

کارت فعال  بسیج آقا

بیانیه سازمان امور دیانت تركیه درمورد عزاداری ماه محرم

محرم در راه است .

سلام من بـه محـرم بـه غصـه و غــم مـهـدی

به چشم کاسه ی خون و به شال ماتم مـهـدی

سـلام من بــه مـحـرم بـه کـربـلا و جـلالــش

به لحظه های پـر از حزن غرق درد و ملالش

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه حـال خستـه زیـنـب

بـه بــی نـهــایــت داغ دل شـکــستــه زیـنـب

سلام من به محرم به دست و مشک ابوالفضل

بـه نـا امیـدی سقـا بـه سـوز اشـک ابوالفضل

سلام من بـه محرم بـه زنگ مـحـمـل زیـنـب

بــه پـاره پـاره تــن بــی سـر مـقـابـل زیـنـب

سلام من به محـرم به شـور و حـال عیـانـش

سلام من به حسـیـن و به اشک سینه زنـانش